Matdags.


R matar lillan med äppel & päronpuré. (Kass bild pga webcam)

Gulaschsoppan står och puttrar på spisen. R matar lillan med lite efterrätt, päron & äppelpuré. Hon har bara smakat mosad banan tidigare men idag när vi var och handlade köpte jag med mig lite roliga fruktpuréer hem som hon kan få lite till efterrätt. Huvudrätten idag bestod av potatis & palsternacka, hon åt ungefär en halv liten barnmatsburk. Det tyckte jag var bra jobbat, visserligen hamnar ju en del utanför och kladdas med men det är sånt man får räkna med så på ett ungefär en halv burk. Efterräten bestod bara av två-tre matskedar så att hon inte får för mycket sött och inte vill ha den andra maten sen, det kanske är dumt men det är någonting jag har fått för mig iallafall. Eftersom efterräten var en helt nya smak för henne så gick den inte riktigt lika bra men det blir säkert bättre imorgon när hon känner igen smaken lite.

Nu håller R på att tvättar rent kladdmajan lite.
Snart är det dags för mat. Hoppas det blir gott, har aldrig gjort gulaschsoppa förut så vi håller tummarna.

/ Sandr0o

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback