ComHem är skit.

Jag hatar ComHem. Idag var det exakt en månad sedan som vi flyttade in, vilket innebär att det var exakt en månad sedan som jag gjorde en felanmälan på att våra tv-kanaler inte fungerar. Idag skulle ComHem-snubben komma och fixa problemet (trodde jag). Jag vaknar av att min mobil ringer vid halv nio imorse, det var ComHem-snubben. Han frågade om jag hade beställt teknisksupport och visst hade jag det. Här kommer problemet: "Ni har inte tillgång till ComHem i erat hus". MORR! Jag vet inte hur många gånger både jag och min pappa har frågat personalen på ComHem om vi verkligen kan ha det i huset eftersom vi varit osäkra men det skulle inte vara några problem alls. Och efter en månads väntande på att dom skulle komma hem och fixa skiten så lyckas dom få fram att vi inte har ComHem. Efter en hel jävla månad kommer dom på det. Grattis till er. Fy vad arg man kan bli. Vilka problem och till råga på allt så beställde jag ju internet eftersom det inte skulle vara några problem att ha ComHem så nu måste hela skiten avbeställas. Gah!
Jag längtar sååååååååååå efter mitt internet men nu har jag hittat ett som helt garanterat funkar i vårat förbannade hus iallafall och det ska tydligen bara vara att sätta igång och surfa på en gång tydligen MEN jag tar inte ut segern i förskott efter allt detta. Hujeda mig.
Så idag ska jag sticka iväg och köpa en nätverkskabel och hoppas på att allting ska gå vägen när jag väl kommer hem sen.

En till sak som var lite irriterande som hände idag. Jag har ju väntat på att få en remiss hemskickad ifrån KS att jag ska få komma på tillväxtultraljud. Har gått och väntat på att pappret ska slinka ner med posten varje dag och idag när jag går ner för att hämta posten så ligger det där. Öppnar kuvertet och ser att jag hade en tid den 13 janurai klockan 11.50. Det var ju idag. Det är ganska intressant att man skulle ha varit där på ultraljud idag 11.50 och posten inte hamnar i brevlådan förens 14.00. Självfallet att allting skulle krångla lite till. Försökte ringa till deras växel under telefontiden men det bara tutade upptaget. Mamma fick tillslut tag på någon efter att ha ringt i omvägar men dom hade ingen ny tid att ge mig nu utan hon skulle höra av sig. Tack och lov ringde hon för en liten stund sedan och sa att jag är välkommen imorgon klockan 14.45. Det passade ju ypperligt med tanke på att R är ledig då också så att vi kan gå tillsammans. Bra va? :)
Påvägen hem från KS imorgon måste jag svänga förbi Expert i Barkaby med kvittot på tvn och hela skiten för att kunna säga upp mitt tv-abonnemang. Vilka omvägar och skit man ska behöva göra. Hur svårt kan det vara att bara avsluta abonnemanget? SUCK!

Så kan det iallafall gå. Nu håller jag tummarna för att nästa gång jag bloggar så sitter jag hemma i lägenheten med ett fullt fungerande internet!

Förresten.. Två veckor kvar!
/ Sandr0o

Kommentarer
Postat av: Catwish..

Du känns så aggresiv när man läser din blogg.. :P



Lycka till imorgon på KS,hoppas hos sköter sig som hon ska :)



C ya soon m8! trött



<3

2009-01-13 @ 19:37:53

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback