Update dag 6 hemma.

Igår hade vi besök av Rs morfar och hans sambo på förmiddagen. Vi fikade lite och lillan fick present - kläder. Mycket bra att ha och eftersom lillan är så himla liten och drunknar i stl 50. Vi hade ett plagg för prematurer i stl 44 som passade henne bra. Så himla fint var det när inte allting bara korvade sig. Haha.
Blev överlycklig igår när jag skulle byta hennes blöja och upptäckte att äckelnaveln hade ramlat bort. Jätteskönt verkligen eftersom den luktade så fruktansvärt vidrigt. Bläää.. Men nu är den borta för all framtid så nu luktar lillan gått igen, när hon inte har gjort i blöjan dvs.

Lite senare så ringde mamma och frågade om dom och några vänner till familjen fick komma och hälsa på ett tag så det gjorde dom. Efter det blev det middag och tvtittande under kvällen. Passade på att gå och lägga mig relativt tidigt med tanke på att natten hade varit jobbig med alldeles för lite sömn. Hann slumra en stund innan det var dags att vakna för matdags men som tur var så kände hon för att somna om direkt efter. Samma procedur blev det under hela natten så det var skönt som sjutton att få sova riktigt gott och bra mellan varven. Hallelulja!

Idag har vi varit på premiärturen med vagnen. Det tog lite tid men de andra dagarna har det kommit upp någonting annat hela tiden så det blev aldrig av men idag gick vi och handlade lite mat. Det är helt sjukt här för det finns liksom ingen gångväg att gå på sista biten på våran väg. Vi måste gå på sidan av bilvägen och springa över gatan utan övergångsställe på en ganska vältrafikerad väg. Det känns ju inte riktigt helt okej att springa omkring med en barnvagn sådär, det känns lite småfarligt. Hoppas verkligen att dom kommer fixa en gångväg snart.

Imorgon ska vi till Astrid Lindgrens och låta en ortoped titta på lillans fot och se om de behöver göra någonting åt den eller om jag & R bara ska fortsätta stretcha den. Den är lite sne pga att det hade varit lite trångt i magen. Så vi håller tummarna för att allting går bra där men det tror jag inte är några problem. Foten har redan blivit bättre tycker vi.

Nej ni.. Nu ska jag sätta mig i soffan och gosa lite med lillan!

På återseende.

/ Sandr0o

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback