Välkommen hem till oss.

Idag känns det som fredag eller lördag men det är bara tråksöndag. Jag antar att anledningen till det är för att mina girlfriends kommer hit på middag ikväll. Vi ska ha en försenad födelsedagsmiddag för Kimmi och planera inför nyår. Det blir knytkalas bestående av tacos, alla bidrar med sin lilla del och vi får en massa smaskiga saker att slänga i oss. Vid sju kommer dom hit. R slutar sju också så han kan vara med Evelyn lite så jag kan planera "i fred".

Imorse ställde jag klockan på nio för att hinna gå upp och göra mig iordning innan lillan ville stiga upp för dagen. Är inte det lyx eller vad? Att jag ställer min klocka så sent som nio men ändå hinner lulla runt här hemma i en timme innan pussgurkan vaknar. LYX LYX LYX! Jag måste nog springa och ta lite i trä efter att jag skrivit detta annars ändrar hon väl sina sovtider plötsligt.

Rs pappa och morfar har varit här idag också och hjälpt oss att borra upp lite skit på väggarna, en till kroklist i hallen, stora spegeln och en liten ljusgrej. Så nu är allting på plats (åtminstonde i hallen) och det är som en helt ny hall med byrån på plats och allt på väggarna. Hur fint som helst!
Efter att Rs morfar gick härifrån la jag Evelyn i hennes säng för hon var så trött så trött men jag höll henne vaken då vi ändå borrade stup i kvarten så att hon skulle kunna sova ordentligt när vi var klara. Efter 1 minut i sin säng slocknade hon. Vanligtvis somnar hon aldrig utan att hon är hos oss förutom i vagnen eller bilstolen men jag gjorde likadant igår och det gick lika bra då.

Det känns som en himla bra rutin faktiskt att hon sover i sin säng under dagen och då somnar själv. Igår sov hon i säkert två timmar då och nu har hon sovit i en timme och ligger fortfarande och sover. Men då sover hon inget mer innan läggdags. Det vore hur skönt som helst om vi kunde få in det att hon sover en gång om dagen men då lite längre. Jag skulle ju hinna med hur mycket som helst om vi är hemma då.

Vad rörigt det blev idag känner jag. Dags att sluta skriva. Jag visar lite bilder på hallen istället men som vanligt blir bilderna inte som i verkligheten men det duger. Byrådörrarna har tillexempel samma färg men så ser det ju inte ut på kortet.

    


    

Så ser det ut i våran hall just nu. Nu ska jag bara sätta upp ett väggord ovanför byrån och hänga upp våran "Välkommen hem till oss"-skylt på dörren och skaffa en större dörrmatta. En guldig spargris ska stå på byrån också, just det. Lika bra att jag skriver det här för annars glömmer jag väl bort det helt.

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback