Juldagen.

Vi startade dagen halv tio imorse efter en lite halvbråkig natt med en tjej som skrek till flera gånger under natten och ville ha nappen och tillomed välling en gång. Vi hoppas på en bättre natt inatt!

         
Morgonlek i sängen med en av de nya julklapparna, Brios plocklåda. Smaka lite också. Godmorgon sunshine!

Vi åkte iväg och storhandlade idag då kylskåpet ekade tomt och när vi kom hem igen strax före tre var Evelyn så trött så trött så efter tre sekunder i sängen sov hon sin första och enda nap för dagen. Jag & R packade upp och åt julmatslunch, inte helt fel det inte. Jag började röja de sista kartongerna som vi haft på Evelyns rum och städade rent ordentligt efter renoveringen där. Så nu kan hon faktiskt leka i sitt egna rum och det känns ju lite bättre än att det står kartonger och skräpear till ingen nytta där inne. De har fått hoppa in i garderoberna i hallen istället i väntan på garderoberna till vårat sovrum. Nu längtar jag efter att få gardiner på plats och in med hennes spjälssäng och slänga upp saker på väggarna så att det inte ser så tomt ut.


Ännu en julklapp som fått ta sin plats i prinsessans rum.

         
Spisen som hon fick igår är också på plats. Bus i prinsesslottet med pappa R. Mums med knopparna på prinsesskronekudden.

Vi väntade middagsgäster ikväll, närmare bestämt min mamma, pappa, lillebror och farfar. Farfar är uppe och hälsar på så vi passade på att ha middag här i nya lägenheten för lite inspektion :) Dagens middag bestod av oxfilé, klyftpotatis, trattkantareller, beasås och lök stekt i lite socker (kommer inte på vad det heter). Det var förbaskat gott!

         
Middagsbordet. Hos morfar. Hälsar på gammelfarfar.


Dagens Evelyn med rött hårspänne som satt sig mitt i pannan efter mycket lek. Kjolen och strumpbyxorna kom tomten med igår.

Evelyn har ju som ni ser fått ganska mycket hår nu (det tog sin lilla tid) så idag införskaffade jag gulliga hårspännen (som jag har väntat). Nu gäller det bara att komma ihåg att använda dem, så himla sött alltså!


Redo för läggdags och strax efter lämnade våra gäster oss och Evelyn fick sova.

Imorgon ska jag spana in rean med Cattis. Jag älskar när det dyker upp roliga spontana saker som ikväll då ett sms bara dök upp om lite shopping imorgon, att umgås med mina vänner ensam ibland är guld värt. R är ju ledig så då får han och Evelyn mysa hemma men på kvällen får vi gäster (mycket kalasande nu vid jul såklart). Rs familj ska komma hit på middag, hans syster som vanligtvis håller till uppe i Umeå är hemma över julen så vi måste ju passa på att visa vart vi numera bor och bjuda på lite smarrig mat.

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback