Göra Täby C osäkert.

Idag har det varit full rulle hos familjen Karlsson/Largo. Imorse var R och tränade medans jag och lillan låg och sov skönt i våra sängar men när R väl kom hem blev det full fart. Vi hade nämligen bestämt oss för att åka till Täby Centrum och titta runt lite, jag ville till Åhlens och Panduro. När jag var i färd med att sätta på lillan en av hennes overaller såg jag att tyget på insidan på overallen såg himla mycket häftigare ut en det på utsidan så jag fick för mig att vända på den och klippa bort alla lappar bara så hade vi vips en helt ny overall att hoppa ner i.

  
Utsidan är fin, fin men lite småtråkig. Men insidan, kika på insidan ni, riktigt häftig i jämförelse. Den med massa mönster är insidan.

När lillan hade hoppat ner i overallen och blivit fastspänd i babyskyddet och vi är redo att gå utanför dörren så lyckas R ha ner våran sovrumslampa i golvet så att den gick i tusen bitar. R satte igång och städade och lillan fick vänta fint ute på balkongen så att hon skulle slippa få värmeslag i våran varma lägenhet. Men så snart allt glas var dammsuget så var vi påväg igen. Himla fantastiskt väder idag, behövde verkligen ingen jacka så den fick stanna hemma. Bilen som stod snällt och väntade på våran parkering var ju kokhet innuti, längesedan man behövde fräsa på kalluft för fullt men idag behövdes det verkligen. Lillans overall var på tok för varm att ha inne i bilen så den fick vi knäppa upp rejält.

  
Här ser ni en bättre bild på overallen.

I Täby införskaffade jag ett par beiga chinos, en leopardmönstrad tunika, en badrock med söt volang, gips till att fixa en sak till dopet och en mössa till lillan. R hittade ett par jättefina svarta chinos på Zara, självklart fanns dom inte i rätt storlek i rätt färg, så typiskt.
Påvägen hem från Täby stannade vi till på Barnens Hus och tittade på babygym eftersom vi hade bestämt att vi skulle köpa ett idag och jag ville ha ett som man inte bara låg och tittade i utan ett som också spelade upp ljud. Jag hittade ett, jippi. Så idag fick vi med oss ett babygym hem tillslut efter mycket letande tidigare.


Fina babygymmet.

När vi kom hem så hade jag bokat tvättid så det var bara till att slänga ihop all tvätt och sticka ner i tvättstugan med våran överfulla tvättkorg. När tvätten är klar blir det till att fixa middag.

/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback