Helgen är sluuut.

Idag har vi promenerat bort till Steninge badet som ligger en 20 minuter härifrån ungefär. R ville inte alls promenera så det fick bli en kort promenad idag men hellre det än ingenting. Vi la oss en stund på bryggan där medans lillan satt i vagnen och tittade. Idag testade vi för första gången att ställa upp liggdelens madrass så att hon kunde sitta upp och det verkade vara ganska populärt med tanke på att hon alltid vill sitta nuförtiden.

           


           

När vi kom hem spenderade jag lite tid ute på balkongen men tillslut fick jag ge upp då de blåste så fasligt men det var skönt så länge det varade. Vi åkte iväg och storhandlade på Maxi hela familjen. Så nu är det mer eller mindre fullt i kyl & frys plus alla skåpen, bra det. Magen skrek efter mat under shoppingrundan på Ica så när jag vi äntligen kom innanför dörren igen så blev det matlagning, eller först uppackning av alla miljoner varor men sen mat.
Dagens middag bestod av rödvinsmarinerat kött, potatissallad med rödlök, ruccola och tomat. Jag hade gjort egen tsatsiki och vi hade vitlöksbröd vid sidan om det hela. Det var himla gott och väldigt somrigt. Maten åt vi på balkongen, dock hade solen börjat gå ner så tillslut blev det himla kallt och dags att gå in igen. 

  
R var hungrig.


Dagens middag.

Efter maten la jag och R oss i sängen en stund för att vila och prata, lillan låg och sov så fint genom middagen och en bra stund efteråt. Men efter en stund blev det full fart med diskning och städning. Nu äntligen är dagens agenda avklarad och vi sitter i soffan och njuter av att vi har ett rent hem. R tittar på skitfotboll som vanligt så jag tror jag siktar in mig på att gå och lägga mig i sovrummet och glo på tv.

Imorgon har vi inga planer what so ever, R är ju ledig då med. Iofs så har R planer på att träna såklart men inte mer än så. Undra vad vi ska hitta på? Men ibland är det skönt att inte göra någonting och bara njuta av varandras sällskap och gosa med våran lilla tjej.

/ Sandr0o

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback