Helgen närmar sig med stormsteg.

Snart är det läggdags, om bara lillan kunde fina lite ro och somna ordentligt. Hon vaknar till och skriker lite då och då så änsålänge ligger hon i Rs knä men så fort hon lugnar sig lite är det dags för vaggan och sängen för oss. En heldag hemma hos mams och paps. Jag och lillan stack iväg en stund och hälsade på Sanna o Cattis. Där åt vi bullar, drack varm choklad och tittade på bilder från när bebisen ligger inne i magen och ser ut som en liten räka.

Just det... Det hemliga "uppdraget" som vi var på i tisdags utspelade sig hemma hos min mams och paps. Mina föräldrar gifte sig nämligen på arlanda innan dom flög iväg till Thailand för lite mer än två veckor sedan utan att berätta för några andra än min lillebror och mig. Så nu när folket här hemma hade fått nys om det hela så planerades det en liten överrasknings get-together. Vi var 13 personer som satt hemma där i vardagsrummet och väntade med spänning på att dom skulle komma hem. I ett kolsvart rum satt vi alla när mams och paps kom in och alla skrek grattis, så högt så att lillan blev alldeles vettskrämd. Det blev familjepizza och champagne, det hade dom nog inte väntat sig att komma hem till tror jag.
Så var det med det iallafall.

Imorgon ska vi hem till min mormor och morfar på lite påskmiddag men det blir inget långvarigt besök då R äntligen är ledig för då vill vi åka hem och hinna umgås lite också. Sist han var ledig så var vi uppbokade hela tiden och så har han jobbat så mycket sent på sistonde så nu får vi ta igen det helt enkelt.
Och på lördag ska vi äta påskmiddag med Rs familj, det blir inget långvarit besök då heller inte men en stund ska vi vara där och hälsa på.

Nej sängen väntar. Godnatt allesammans och glad påsk vetja :)

/ Sandr0o

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback