Jag & mitt smultron.

Du är på dag 138 av 280. (49,3%).
Du är i vecka 20.
Du har gått 19 fulla veckor och 4 fulla dagar (v19+4).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Ons 28 jan 2009
Du har 142 dagar kvar till förlossning.

V.17
 
 

Magen växer så det bara knakar om det. Snart kommer den väl se sådär groteskt stor ut.
Eller det kanske bara är jag som ser skillnad på bilderna. Hmm. Nej det tror jag väl ändå inte.  Däremot ser jag verkligen skillnad på min hudfärg på bilderna. Ser ju verkligen helt blekfet ut på den nedre bilden. Ge mig lite mer brunfärg någon.

V.20                       
 
 

Vecka 20
Kroppen: Nu har halva graviditeten gått och det börjar synas att du är gravid även utanpå kläderna. På vissa börjar naveln sticka ut en aning.
På de rutinmässiga barnmorskebesöken brukar man göra en del undersökningar för att följa fosterutvecklingen och för att se några avvikelser i mammans hälsa. Vid vissa av besöken kontrollerar man vikten, blodtryck, blodvärdet, urinprov och blodsocker.

Fostret: Fostret växer mycket under den här tiden och är cirka 25 cm långt och väger runt 250 g. Huden utvecklar nu ett gelélikande lager som kallas vernix, det skyddar huden från fostervattnet. Under mjölktänderna bildas de permanenta tänderna. På flickor formas vagina och äggstockarna innehåller vid den här tidpunkten över sex miljoner ägg, men reduceras till 300-400 ägg innan hon blir fruktbar. Pungen är fortfarande tom på pojkar.

/ Sandr0o

Kommentarer
Postat av: Nina

Åh vilken söt mage du har =D <3

Postat av: cattis

:) Vilka fina bilder gullplutt! Kul med lite uppdatering i bloggen må ja säga. Pussokram!

2008-09-08 @ 18:32:12
Postat av: Kim

Whaaat! Man ser visst skillnad på bilderna! Men varför märkte jag inte sån skillnad på jobbet idag? Åh vad gulligt! :D

2008-09-08 @ 18:53:56
URL: http://kimmi.blogg.se/
Postat av: Kim

HallÅ! Nu vill vi ju ha bild från vecka 23 också! :D

2008-09-28 @ 23:22:41
URL: http://kimmi.blogg.se/

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback