Cash is king.

Imorgon är det löning, som jag har längtat. Jag förstår inte riktigt varför jag har längtat så mycket? Egentligen?
Jag menar det finns egentligen inget nöje kvar i att få lön. Det är inte som tidigare när man kunde springa ut och sätta sprätt på en stor del av pengarna, nu åker ju absolut det mesta in på sparkontot. Visserligen är det ju härligt att se att det växer på det kontot men det finns lixom ingen ordentlig glädje bakom det hela. Inte alls samma glädje som att sticka iväg och shoppa precis vad man känner för iallafall. Men å andra sidan kommer jag väl känna mig desto gladare sedan precis innan flytten när jag kan köpa de saker som jag verkligen vill ha istället för att behöva tänka att "vi köper det billigare så räker pengarna längre" även fast jag egentligen inte vill ha det. Den glädjen kommer nog bli enorm iofs så jag kanske ska sluta klaga right about now... PUNKT!




/ Sandr0o


Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback