Sandra = Tomat!

Vilka underbara dagar jag har haft, helt fantastiskt med detta fina väder.
I torsdags tillät jag mig att ta en ganska rejäl sovmorgon. När jag tilllslut lyckades ta mig upp ur sängen var det bara till att hoppa in i duschen och försöka få sig själv att se ut som en respektabel människa. Sedan hoppade jag på bussen för att åka in till stan och träffa min kringla Hanna. Vi spatserade runt lite inne i stan, gick och hälsade på Hannas vän och snodde en efterlängtad piggelin. Vi bestämde oss sedan för att promenera och ta en öl på Sommar på Odenplan. Helt otroligt mysigt att sitta där när solen stekte, snacka en massa skit och spana in folk. Vi lyckades även klämma i oss en korg med nachos med tillhörande guacamole (stavning?!) och salassås, mycket smaskigt! Några alkoholhaltiga drycker senare bestämde vi oss för att det fick vara nog. Hanna behövde åka hem och förberade sig inför hennes avresa till Turiket dagen efter och jag skulle åka hem och möta R. Helt underbar dag inne i stan, sådana dagar kommer det bli en hel del av i sommar känner jag!

Igår var R ledig, jag har älskat alla dagar som R är ledig nu när jag är sjukskriven. Vi har hunnit umgås mycket med varandra. Vi började dagen med att gå och vaccinera R inför våran Thailandresa om lite drygt en månad. Påvägen hem köpte vi med oss lite saker så att vi kunde laga lunch senare. Resterande delen av dagen spenderade vi solandes på våran baksida, försöker jobba på min bränna så mycket det bara går under mina sista dagar som sjukskriven. Tillslut blev det alldeles för jobbigt att ligga där i solen och steka fläsk så då tog vi med oss min lillebror och gick ut på fotbollsplanen för att "spela" lite fotboll. Man känner sig som 13 igen vid dessa tillfällen, när man samlades en massa kompisar för att spela fotboll och stå i.
Kvällen avslutade vi med en slags mögelost potatisgratäng med köttfärs (smarrigt) och Sömnlös I Seattle, till Rs förtvivlan. Haha!

Idag har jag spenderat hela dagen på baksidan i solskenet. Ser ut som en tomat nu försjutton men vad gör man inte för den bruna färgens skull? ALLT! Fick ett ryck och sticka iväg och handla lite blommor som jag sedan planterade också. Härligt att göra lite "sommarsaker" när det är så himla varmt och skönt.
Nu blir det grillning för hela slanten...

Har för övrigt blivit erbjuden visning på en lägenhet i Sigtuna. Står på 12:e plats vilket suger ganska ordentligt. Varför kan jag aldrig få hamna längre upp på listan? Det är bara att hålla alla tummar & tår man har men det känns ganska omöjligt...


/ Sandr0oo

Kommentarer

Prata med mig:

Namn:
Remember me?

E-postadress:

URL:

Kärleksbrev:

Trackback